Måndagslek

Ledig måndag = american pancaces, kaffe och bloggläsning till frukost. Serveras med en nypa vårsol.
Med tanke på att jag mellan halv två och fem inatt dragits med ett sjudundrande migränanfall kan jag vara värd lite vardagslyx!

Vi har haft en härlig helg! I fredags firade vi världens bästa svärmor och i lördags var det dags för ytterligare en Halv Åtta Hos Mig-middag, denna gång hos Madde. Maddish och Fia stod som värdpar och bjöd på potato skins till förrätt, hemgjorda monsterhamburgare med egengjort bröd och egna pommes till varmrätt och en GUD-OM-LIG cheesecake brownie till efterrätt i sitt genomgående amerikanska tema. Vi drack amerikansk öl och - såklart - Coca Cola till maten och Melodifestivalen (Heja Danny!) följdes av en gammal godingutgång på Grand. En supertrevlig kväll, tack alla inblandande!

Igår spelade M innebandyturnering i Tollarp. Kl 9 var vi på plats för att heja, och en fikapaus mellan 10 och 12 samt en balkong-och-vil-paus mellan 13 och 14.30 var all vila vi fick eftersom laget tog sig hela vägen till bronsmatch! Tyvärr förlorade de denna p.g.a. en grymt oläglig utvisning och hamnade tillslut på fjärde plats av 25 spelande lag. Grymt jobbat! I laget fanns även fantastiska lilla Moa som gjorde sjukt bra ifrån sig och hon petade även in ett klockrent mål i sista matchen. Duktiga, modiga tjej! Dessutom fick laget ta emot båda utmärkelserna för turneringens lirare - både den kvinnliga och den manliga. Heja!
Jag joinade sen pappa, Hjördis, farfar och Marita som varit på musikal för söndagsmiddag på Kristianstad Steakhouse innan jag åkte hem till min duktiga man och somnade redan vid nio. Blodig ryggbiff med potatisklyftor satt fint i maggen efter en lång dag och lindade lite bomull runt den begynnande huvudvärken.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0