hagel gör mig årstidsvimsig.

Jag är fullt medveten om att det inte är jul och inte heller tid för julsånger.
Men denna otroligt vackra text träffade rakt i det vårgrubblande hjärtat när den - av någon outgrundlig anledning - började spelas mitt i min Håkan Hemlin-lista på Spotify. Ångest, välkommen in! ♥




Ett brustet hjärta ler
Ett bittert flin av hån
Jag blundar bort ett slag
Och ser blott du och jag

Du ljuger, du låtsas
- Det är klart att jag gör!
Att följa dig hem, än hellre jag dör
Du kallar mig pajas men se på dig själv
Hur kan du tro att jag älskade dig?

Jag är väl av en sort som inte kan ge upp

Jag tror på sagan min vän
Jag tror på kärleken
För våra drömmar: Skål!
Min älskling, för oss två


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0