Och det vart London.

My god vilken helg vi haft i stora stora stora London!

Jag åkte upp till Göteborg redan i onsdags eftermiddag för att käkahamburgaredrickaölkollaMorbergsovaöver. På torsdagen bar det av. Jävlar vad vi hunnit med mycket! Och för en liten lantlolla som mig (som alldeles hänförd gick omkring med öppen mun och uppspärrade ögon hela helgen) så vart allting lite lagom överväldigande. En så vacker stad med trevliga människor! Mina fötter tror de är 17 igen och varit ute och dansat high heels tre nätter i rad, och magen har vuxit cirkus 3456 cm av all gudomlig mat, och min rygg gick typ av, och vi var helt slut när vi klev av planet på Landvetter i söndags, och, och, och...

Nä. Men som sagt, jävlar vad vi hunnit mycket:

torsdag: Litet försenade från Sverige var vi inte på plats på hotellet förrän strax efter sju på kvällen. Vi åkte genast tillbaka mot centrum, till Tower Bridge där vi åt asiatiska dim sum, filodegsräkor och nudelwok med rostad kokos (och asiatiskt te och chokladfondue!) på restaurang Dim T, med magnifik utsikt över den vackra bron. Efter maten gick vi en vända längs Themsen, spanade in ett nattupplyst Towern och HMS Belfast innan vi dundrade i säng på hotellet.

fredag: Uppe med tuppen för att konstatera att nej, hotellfrukosten är nog inte vi tänker fortsätta med, samt åka bort till Notting Hill och besöka Portobello Market. Supermysiga kvarter! Därpå stod British Museum och sconesfika på schemat, och my god vilket museum! Jävlar i havet! Vidare från British Museum till Oxford Street och lite shopping (och en gudagod lunch på äkta fish&chips, gjord på kolja och serverad med mumsig tartarsås), innefattande Selfridges, M&S och fantastiska Mikaela-heaven Primark. Från Oxford Street promenerade vi sedan genom Hyde Park ner till Harrod's, för ytterligare ögonuppspärrningar och mungapande. Julmarknaden, leksaksavdelningen (-arna...) och själva byggnaden i sig var så maffiga att jag var lite osäker på hur man som människa i all sin litenhet bör reagera. Efter att ha dissat kön till Jamie Olivers Jamie's Italian hamnade vi på en mexikansk restaurang där det åts cajunkyckling med svarta bönor, pepperjack cheese, avocado och en smarrig dressing på koriander och lime. Till detta - självfallet - äkta guacamole som servitören mosade och rörde ihop på en ihopfällbar bänk precis vid vårt bord. OCH efterrätt - mexikansk brownie med pecannötter, serverad på skållhet steksten med vaniljglass och kondenserad mjölk. hej, vi gillar mat.

lördag
: På lördagen tog vi oss till South Kensington och åt en fantastisk brunch på ett lika fantastiskt ställe - ett litet ekologiskt, franskt bageri. Äggröra, kaffe, toast på färskt bröd, färskpressad apelsinjuice och pain au chocolate med egna spreads... Mums! Med magarna fulla av fransk njutning fortsatte vi till Victoria&Albert, museet med en av världens största konstsamlingar med alltifrån skulpturer till samurajsvärd och antika kungasmycken. Vidare över gatan för att köa in på Naturhistoriska museet, med dinousarieskelett, rymdstenar och helt sjuka modeller av valar, elefanter, björnar...
Vidare från museiturerna till Piccadilly Circus och Trafalgar Square, förbi House of Parliament, Westminster Abbey och Big Ben, över Themsen och upp i London Eye. En sjuk upplevelse i sig! Innan åkturen fick vi se en kort 4D-film, det har jag aldrig varit med om innan. Tuffigt. Efter London Eye gick vi tillbaka över Themsen, stannade till i En Riktig Bokaffär vid Trafalgar, och avslutade vår Londonresa med 7-rätters indiskt i Covent Garden.

(På söndagen försov vi oss, checkade ut, åkte bort till Victoria Station för frukost och vidaretransport mot Gatwick Airport. Vi landade i Sverige vid halv fyra svensk tid, flygbuss in till city och en X2000-biljett till mig för 600 spänn. Men gud så skönt egenkudden var!)

... Jag har fortfarande inte kommit över upprymdheten.