Kvällis

Mina sovvanor hade man kunnat skriva en hel roman om. Ibland sover jag hela tiden, alltid trött. Ibland sover jag ingenting, pigg som en lärka. Ibland kan jag inte sova, men behöver = trött hela tiden igen.

Nu sover jag inte trots att jag behöver. Alltså är jag trött. Snortrött, faktiskt.
När klockan slog åtta här nu ikväll hade jag lätt kunnat gå och lägga mig för natten. Nu är hon kvart i nio, så efter en dusch och en varm macka till kvällis med finissambon i soffan kan det kanske få vara okej med tidig sänggång.

Läser att flera andra i cyberspacet har svårt att sova these days. De skyller på månen. Det ska tydligen vara fullmåne och nästan sådan i flera dagar nu, pågående evenemang.
Månen, va.
Om det är dragningskraften de syftar på kan jag kanske köpa en del, men med tanke på att de flesta inte gnäller över månen i sig, utan månljuset denne för med sig som tydligen stör deras små blå, fortsätter jag nog hänvisa till mina knasiga sovrutiner istället.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0