Dagen före D

Tenta imorgon! Jag tröcker in det sista och känner mig obarmhärtigt lugn inför vad som komma skall. Gör mig lite orolig, faktiskt.

Jag har gjort comeback på gymmet igen efter nästan 3 veckors uppehåll med ont i halsen och feber om vartannat! Idag höll syrran sällskap, skönt att få en paus i alla grupprocesser och externa attributioner. Nu är kroppen mör, tankad med mat och redo för ytterligare lite plugg och städ innan Michaela kommer hit för en bit mat innan vi ska gå på teater ikväll. Scener ur ett äktenskap med Jonas Karlsson gästspelar på Kristianstads Teater och har dessutom fått jättebra kritik!
Jag har aldrig sett den föreställning vare sig i teater- eller filmform då jag verkligen inte är nåt Ingmar Bergman-fan. Men Jonas Karlsson-fan kan man nog kalla mig. Lite i smyg iallafall. Om inte annat så efter hans fantastiska skådespel i Den man älskar. Har ni inte sett den? Spring och hyr! En av de bästa svenska filmerna som gjorts, så vacker att det gör ont.

Information om Riksteaterns pjäs hittar ni här.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0