monday monday.

Välkommen, nya vecka! Ta mig i din famn! ... eller vänta, jag tar dig i famnen istället? Eller så kramas vi bara en stund på morgonen.

Ny vecka, nya tag! Idag ska jag sätta igång med min hemtenta är det tänkt. Synd att vädret tänkt annorlunda bara. Plugg på balkongen blir'e. Solen är mer än välkommen och sommaren ligger oanvänd framför oss! Åh, härliga sommar!

Förutom hemtenta ska jag läsa klart Bodströms Idealisten som jag påbörjade igår. När jag var yngre läste jag fruktansvärt mycket mest hela tiden, men sen gick det över i en filmobsession och nu blir det mest på sommaren jag läser. Och det känns som att årets sommarboksväljande har börjat... Påbörjade ju Küchen igår morse och läste ut den lagom till middagen, och framåt kvällningen tog jag tag i Bodström.
Det vart så illa att jag tog med boken till sängen - för att "bara läsa några sidor innan läggdags" - men kröp upp ur sängvärmen och in i soffan när det började bli för mörkt. Där satt jag sen till sent igårkväll, under duntäcket och med läslampan till enda sällskap och plöjde vidare i mörkret med en nattmacka och ett glas mjölk.
Och nu, nu har jag lite mindre än hälften kvar! Lagom småspännande, lättläst om inte annat - lättläst och lättsmält. Traditionell deckare, fast i översta kvalitéskiktet. Sommarläsning!

(Och jag gillar ju Thomas Bodström. Thomas Bodström verkar vara en jeffla fin kille. Fina värderingar och skinn på näsan. Gullunge.)
Faktum är att Lobbyisten och hans första biografi ligger på turlistan. Andra biografin ska visst vara lite smaskigare - får bli en Adlibrisbeställning snart...

Meen. Hemtenta var det ja.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0