Dyngsur lördagspepp

Dagen har spenderats i ösregnet ute vid huset. Tuffa beslut har tagits i veckan och det är en sorgsen sambo jag har att göra med för tillfället. Men allt löser sig alltid till det bästa och nu är det bara att köra på, det tjänar ingenting till att gråta över spilld mjölk.
(Och visst, det kommer bli superfint och hur bra som helst och sådär - men det är lätt att bli litet nedslagen när man står och begrundar kaoset som är. Speciellt när vattnet från himlen bara strilar och det inte känns som att man kommer någonvart. Då får man pussas lite extra.)

Nu är jag dyngsur, smutsig, kladdig, kall och har antagligen 70 olika kryp över hela kroppen. Kan inte springa in i duschen snabbt nog. Alltså ett utmärkt tillfälle att än en gång kungöra att det var inte jag som kom på den briljanta idén att bygga ett helt mastodonthus helt själv. Det var INTE jag.

Nu blir det tacos hos Fia och sen Hässleholmsparty hos fröken Czenky. Trevlig lördag på er!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0