Monday morning

Jag innehar en slags hatkärlek till måndagar. Jag älskar tanken på en ny, orörd vecka, att min älskade vardag drar igång innan ytterligare en helg.
Samtidigt så. Ja. Man kan väl inte tycka om måndagar?


Just den här måndagen är lite tråkigare än andra. Vid sju imorse pussade jag sambon hejdå för fyra hela dagar. Han drar till Stockholm med jobb och möten, och det är ungefär lika roligt som vanligt. Men å andra sidan ska jag nog kunna sysselsätta mig. I eftermiddag har jag ett möte, sen är det skola tisdag och torsdag, och på onsdag åker jag till Bromölla med syster och barnen. Min gamla dopklänning ska rotas fram ur mördarförrådet, kvällar ska räddas med mina flickor och resten... kan jag nog lösa på egen hand.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0