Kristianstad Steakhouse

Efter mångt och mycket övertalning igårkväll - och ett antal förgäves försök till bordsbokningar på stans bättre restauranger - fick jag slutligen med mig M till Kristianstads Steakhouse för en liten lördagsdejt. I början av vårt förhållande var vi en del på Kristianstadspizzerian (som jag alltid kommer kalla det) just för att de hade mycket att välja på till bra priser. Sen det blev "Steakhouse" däremot, har vi blivit besvikna i princip varenda gång vi varit där.

Glada över att vi iallafall fått ett bord på nåt ställe i stan skuttade vi iväg och togs emot av en servitris som informerade om att ikväll serverades ingen à la carte, utan det var grillbuffé som gällde. (Men vi fick välja själva vad vi ville dricka.)
Restaurangjobbaren i mig (som dessutom var sugen på nåt annat än grillbuffé) kröp fram och tyckte att en sådan grej kan man väl kläcka ur sig i telefon när gästen ringer och vill boka bord? Men, grillbuffé lät ju bra och restaurangjobbaren i mig tenderar vara en riktigt arbetsskadad bitch emellanåt. Hungriga var vi också.

"Salladsbordet" till buffén visade sig vara en blandad sallad, gröna oliver och konserverad, krossad ananas. Vidare fanns det vitlöksbröd, örtsmör, potatisgratäng, 3 såser och 4 olika sorters kött: kycklingspett, karré, revben och fläskfilé. Helt okej, med andra ord, om man inte är nåt fan av sallad.

Personligen tycker jag inte om potatisgratängen på Steakhouse, det är en sådan där färdig variant som finns i kyldisken på Maxi. Jag hade hellre sett klyftpotatis eller iallafall lite större utbud av sallad till köttet. Men visst, allt smakade bra och trots att vi inte hade någon aning om vad priset låg på kom vi undan billigt.
199:- tar de för den här grillbuffén - som vanligt ett bra pris, där man ju får vad man betalar för.

Vidare har vi haft otur och fått rätt dålig service de senaste gångerna vi varit på Steakhouse. Allt känns generellt rätt rörigt och trots att personalen alltid är väldigt trevliga undrar man ibland hur upplägget ser ut. Är man dessutom en efterrättsjunkie som undertecknad, blir man sjukt besviken när man slår upp efterättslistan och det mest exotiska som finns är pannkakor. M skrattade länge åt mitt besvikna ansiktsuttryck.

Alltså. Billig mat som oftast ändå smakar bra, man får vad man betalar för och servicen får man ha lite överseende med. Men som alltid är det fint att dejta. En flaska rödtjut och halvtaskig restaurangupplevelse är värt att slippa diska alla gånger.


Här hittar ni deras hemsida med à la carte-meny.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0