kaoset.

Det har varit en kaotisk tid. Inte bara inför julen med allt vad det innebär, tvärtom. Men på kontoret har vi kaosat satan! De senaste veckorna är ett töcken av galenskap, stress och sammanbrott. (Och skratt. Och fika. Och värme.)
Men! I slutändan fick vi ändock mot alla odds allt utgående gjort och kunde gå hem och fira jul med lätta hjärtan. Och se, jag trivs så bra i kaos. Trots glitter i famnen. Och elva timmars arbetsdagar.

Min praktik är officiellt avslutad. Mina goa kollegor är så underbart söta att jag bara vill äta upp dem! Och jag saknar redan den galna höst som varit.
Men jag blir kvar i Bromölla. Fram till årsskiftet på ekonomi, och därefter - Barn & Familj. Så att. Välkommen nyår! ♥

Jag har levt på kontoret de senaste veckorna. Jag jobbar bäst under press, och är lika glad för det. Men när julen kom var fönstren fortfarande inte putsade, den där kastrullen tomtegröt som brändes vid i början av december hade fortfarande inte fått någon uppföljare och köttbullarna tog dessutom slut. Inte bra för fröken Trygghetsnarkoman. Eller kanske ändå. För i år brydde hon sig inte om några dammtussar i hörnen, den skrikande, välfyllda tvättkorgen eller de ostädade skåpen. Det blev jul ändå! Och julen har sällan varit så efterlängtad! Och julen handlar inte om stökiga eller ostökiga hörnor, utan om familj och umgänge. Och mat. Minns det nu!

Vi inledde som vanligt vår julturné redan på lillejulafton med dopp i grytan. Julafton spenderades ovanligt lugnt i Färlöv hos min fina extrafamilj och gårdagen bjöd på sedvanlig farfarjul i Bromölla. Och fönstren är fortfarande inte putsade och alla julklappar står kvar i sina påsar i hallen. Men så mysigt vi har haft!
Idag börjar vi avrunda julen 2011 med lax och ettårsmys hos farmor, med faster och gullefamilj. Finevinter.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0