När fan blir gammal...

Jag har alltid varit en sån som börjat plugga inför prov och tentor nån dag innan de ska skrivas. Jag är en sån som sitter uppe hela nätter och panikstressar, tänker "nästa gång, nästa gång ska jag vara ute i god tid!".
Det har aldrig blivit någon nästa gång. Förrän den här gången.
Juridiken har varit svinsvår, och klarar jag tentan imorgon så ska jag fantamig inte kugga på någon annan heller! Då ska jag gå okuggad genom mina högskolestudier. Punkt.
Idag gjorde jag dock som min idol Jenny - lade ner. Efter att ha pluggat fram till lunch slog jag helt enkelt igen böckerna, åkte hem - och gick och lade mig. Powernap:ade en timme och lade mig sen i soffan och tittade på tv HELA eftermiddagen. Busigt va? Men åh, så gött.
I vanliga fall hade det varit nu jag hade lagt in sista växeln. Börjat storstäda och baka 7 sorters kakor mitt i natten. Men nej. Inget maniskt nattbakande i sikte.

Istället ska jag göra en god thaigryta, svida om och lura med mig gossen på senaste 'Saw'-filmen i 3D. Ska bli underbart med en spontandate med mitt hjärta - känns som att det behövs efter dessa veckor med sjukdomar och tentastress.

  
                                                    Men seriöst. 3D. Jag kommer dö.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0