Nämen hej Livet, trevligt att råkas.

Just när jag ämnade lämna lägenheten för att åka och ta ett sista ryck på Österlånggatan igår ringde min chef från Åhus och undrade om jag kunde rycka in. "Javisst!" sa jag och rattade bilen i heeelt fel riktning. Vilket resulterade i en sen kväll istället, bland skurhinkar och dammiga 1800-talslister. Vilket påminner mig - om jag någon gång här i livet skulle vilja bo i ytterligare ett sekelskifteshus - påminn mig om att anställa städfirma till flytten sen.

Det var iallafall riktigt kul att jobba, massvis med folk fick tiden att springa iväg. Jag stapplade hem-hem först vid halv elva på kvällen och fullkomligt ramlade i säng, utmattad som en urlakad hund.
Imorse var jag på plats igen vid åtta, fit for fight (nåja!) för dagen. Och han värsta godkände den! Besiktningsmannen alltså. Min städning alltså. Godkände! Jag kunde kysst honom av ren tacksamhet.
Men det gjorde jag inte. Jag åkte ut på äventyr med systeryster och barnen istället. Sen ramlade jag i säng igen. Precis nyvaken, faktiskt. Och det känns så sköööööönt!
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0