Jag är en dålig människa.

För tillfället hinner jag knappt med mitt liv. Det är endast och enbart mitt eget fel och lathets synd, men det är så det är. Jag hinner inte med.

På måndag lämnar jag äntligen min lägenhet, som jag inte bott i sen nyår. Där står fortfarande en soffa, ett skåp, ett matmöblemang, massvis med småsaker och en flyttstädning och väntar på mig. Dessutom ska förrådet rensas. Samtidigt ska vårt riktiga hem undvika förfall. Här måste det också städas, tvättas, fixas och donas. Nästa fredag lämnar vi också in vår B-uppsats, vår lilla baby. Den ska bli tokbra, men för att det ska nå hamn måste det läggas ner tid och energi på den också. Tid och energi som egentligen inte finns. Man får låtsas, helt enkelt. Fantasi är underskattat.

Alltså. Plugg nu ett par timmar, sen putsa fönster och rensa källare borta på Österlånggatan, innan världens snällaste Daniel hjälper mig köra bort soffan till Åhus. Ikväll ska jag bli klar med spelningslistorna till bröllopet, och pluggandet inför morgondagen då vi planerar att tjoppa ihop hela skitet.
Allt går om man vill.
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0