Hösten är mitt bästa.

Så mycket att göra. Så få timmar per dygn.
 
Borde läsa mer. Komma igång med träningen. Baka. Vara ute mer, utflykta mer. Upptäcka mer.
 
Sommaren som gick var ett kort, grått ögonblick av jobb mellan två vändor till Utlandet. Jesus, vad de veckorna betyder mycket. Och jobbet är ingen fara, jag kan inte tänka mig något annat och ni behöver inte vara oroliga. Men sen då? Vad mer? Älskade höst, du är är den bästa och det bästa. Och nu kommer hösten och ser ni inte, ser ni inte, att världen förändras när det blir höst? Känner ni inte, känner ni inte, luften och dofterna och känner ni inte att hjärtat suckar och lägger sig tillrätta i bröstet? Hösten är mitt bästa.
 
Jag måste läsa mer. Komma igång med träningen. Baka. Vara ute mer, utflykta mer. Upptäcka mer.
 
Idag jobbar jag för ett mer aktivt uteliv. Som i skog, och inte som i Banken eller dansgolvet på Grand. De klarar sig utan mig nu. Jag har drömt om spindlar hela natten, inhandlat ett par alldeles riktiga gummistövlar och ska nu fixa matsäck inför denna - för en Åhusuppvuxen - nya upplevelse. Vi ska leta kantareller. Läs: Jag har blivit vuxen.
 
 
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0