Måndag och ny vecka!

För varje gång jag ack-ack-ackar och suckar över att tiden går aaaalldeles för fort skrockar den och bräker av ett "mohahaha" innan den tuffar vidare sju resor snabbare. Helgen har bara runnit iväg och avslutades på bästa sätt - på roadtrip med Angelica med fulla plånböcker och värkande shoppingnerver. Vi började söndagen med en brakfrukost på bästa Sandhem innan vi rattade mot E22:an och Helsingborg. Jo. Ända till Tollarp kom vi innan fröken Jönsson vågade dela sin oro över vägvalet.
Väl framme på Väla rullade det på. Både tiden och pengarna. Jag dog shoppingdöden inne på New Yorker och efter mååånga butiker (och hundralappar...) rullade vi hemåt igen. Något omtöckade efter vår shoppingframfart. Ullared får vänta...

Idag blev det inte riktigt som hon tänkt sig, fröken. Jag alltså. Men jag dricker örtte och handlar och förkokar revben i smoked liquid inför vår ribs-frossa ikväll istället. Byter ut blommorna och letar efter vita tulpaner helt förgäves. Viker tvätt och städar badrum.
Och snart intar vi träningssalen för en jungfrutur Sh'bam...

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0