Mumma!

Jag älskar tamigfan mat. Och jag älskar att min syster råkar vara kallskänka och bor med en kock och tycker det är roligt att bjuda sin stackars syster med sambo på mat då och då.
Vad sägs om carpaccio till förrätt med pesto, ruccola, rostade pinjenötter och hyvlad parmesan? Följt av oxfilé på Anguskött med rostade rotfrukter, kantarellsås, foyotsås och grekisk sallad? Det var vad vi fick serverat igårkväll nämligen. Herregud, jag var så mätt när jag kom hem att jag kunde gråta.

Efterrätten hade jag knopat ihop, en kaffe- och honungspannacotta jag inte testat innan. Och om carpaccio är förrätternas Rolls Royce, då är bannemig pannacotta efterrätternas. Jag tröttnar aldrig, tycker det är så jäkla gott! Jag bytte ut vispgrädden mot matlagningsgrädde den här gången, och konsistensen blev helt perfekt. Ska ni göra naturell eller vaniljpannacotta ska ni nog ha vispgrädde dock.
Receptet är Paolo Robertos och ni hittar det här. Nomnom!

 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0