Julijulijul!

Åh vad tiden springer snabbt med julmusik i högtalarna och massa julbloggar på paddan i knät, proppade med inspo och julkänsla! Jag älskar julen och allt som hör till, från tidigaste adventsförberedelser till graninflytt, tomteparader i hela lägenheten och alla julbakkokpysselexperiment. December är en dyr månad med kolossala utgifter för julklappar, bakingredienser, spännande glöggsmaker, julpynt, julbord och julklappsinslagningstillbehör. Men så himla underbart! Jag råkar ju vara född och uppvuxen i en stor och spretig familj med flera julfiranden och massa släktingar, förberedelser och paket. Vår familjs traditioner är mig alla otroligt kära - kanske mest på grund av just avsaknaden av traditioner. Som blivit traditioner. Så om julafton firas på just julafton eller dansbandsjulsångerna skruvas upp innan eller efter första advent gör mig absolut ingenting. Därtill råkar jag även få ha min sambos fina extrafamilj som även den är ganska stor = julturné! 
 
Helgen spenderar jag i Göteborg hos fina gamla vänner. Jul på Liseberg, julklappsinhandlande och - förhoppningsvis - årets första julkalenderavsnitt står på agendan. Sen är det kört - vetemjöl, prydnadsglitter och grannar ska täcka golvet, grytor och ugn ska gå varma och ljus ska tändas för de som förtjänar en extra tanke. Innan dess ska jag köra ett ordentligt ryck på jobbet, ta farväl av en fantastisk kollega och samla ihop mitt liv en smula med tidiga morgnar och försök att sprida julglädje för andra som inte ses lika självklart. Och jag står överst på jourlistan.
 
Glad advent!
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0