Here I am!

Här har ni en trött tjej som slåss mot biverkningarna från penicillinet hon fick utskrivet igår. Citykliniken är bäst! Jag totalvägrade gå tillbaks till Östermalms vårdcentral och fick istället en akuttid ute på Citykliniken hos världens sötaste läkare. Och hör och häpna. Jag blev jättefint bemött, folk var trevliga, jag behövde inte be om ursäkt för min existens, jag blev inte anklagad för att knarka, jag behövde inte stå till svars för en obefintlig klamydia eller graviditet, jag blev trodd, jag möttes av profession och värme. Jag fick till och med ett "Ta nu HAND om dig!" innan jag gick.

Aldrig mer Östermalm.

Men piller är ju alltid piller, och efter att ha suttit i gruppmöte ett par timmar i förmiddags överfölls jag av biverkningarna. Min stackars kropp som inte är van vid läkemedel mer konstgjorda än p-piller (och nässpray!) måste ha chockats av kemikalierna. Illamående, yrsel, matthet, en dundrande huvudvärk och muntorrhet kom som ett brev på posten, och samtidigt: ett värmande telefonsamtal som verkligen gjorde min dag. Glad man kan bli av såna små saker!


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0