Vinpimplarhelg

En underbar helg är till ända och jag har tagit mig an v. 13 med nyhämtade krafter och samma gamla jävlar anamma som vanligt. Det är sådana här guldkorn som gör att helgerna blir lite, lite finare än veckodagarna!

I fredags bjöd fina Josse hem till italiensk vinprovning, jättefint ordnat och herreminjävlar vad vi skrattade oss igenom kvällen! Ett riktigt härligt gäng tjejer som tillsammans hinkade i oss 8 flaskor vin - himskans seriöst må jag säga. Och gott! Josse och Anders bjöd på natthärbärge och färska frallor till frukost innan jag och Fisen tuffade tillbaks till Kristianstad och jag spenderade dagen med en fika med fina Emma och en sväng på stan.

På kvällen blev det finemiddag i Färlöv, himskans trevliga vanor vi lagt till med! Syrran med familj delade vår kväll där killarna stod för middagen - UNDERBART god mat bestående av het soppa med färsk krabba och smak av lime till förrätt, helgrillad oxfilé på Anguskött med italiensk potatiskaka och Daniels underbara murkelsås till huvudrätt och en perfekt After Eight-mousse med mörk choklad och färska bär till efterrätt. Matälskare som vi är njöt vi ordentligt allihopa och passade på att snacka lite skit om folk som är kräsna med maten. Och vegetarianer. Och veganer.

Igår var det så dags för dop för fina Gabriel - Gabriel Malcolm Julius! En jättemysig kyrka och en pratsam präst, och efteråt: god mat, trevligt sällskap och en fantastisk chokladmoussetårta med apelsinbottnar.

Dessutom slog det mig med vinglaset i hand att jag hinkat rödvin hela jäkla helgen. Mikaela Rödtjut Nilsson. Detox i veckan kanske?

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0