midsommarafton.

Midsommar tillbringades alltså här hemma med massa mat, lite snaps och många glada skratt. Våra fina gäster dök upp redan kl. 14 för sillnypotatisgräddfilsnapslunch innan vi kickade igång lite lekar och spel. Kändes trist att behöva duka för midsommarlunch inomhus, men med tanke på snålblåsten utanför fönstrena kändes det snart som ett redigt beslut after all.
Vid 19-tiden tände grabbarna grillen i regnet och kött, chorizo, halloumi, ananas och majs gled ner i magarna i sällskap med grekisk potatissallad, rostade potatishalvor, sallad och tzatsiki. (Serveras väl nedsköjt med trevligt sällskap och rikligt med vätska.)
Kvällen fortskred sen alldeles för fort med kändisförklaringslekar, massa tragg, musiktävlingsnynnande och jordubbstårta. Först vid kl. 2 inatt begav sig vännerna hemåt och kvar stod en trött och glad Jerry, jag menar Mikaela. Och för första gången i mitt liv hade jag inte stressat, ångrat eller fått panikångestattacker över att maten aaaaldrig kommer att räcka - mycket tack vare att M styrde upp: "Mikaela, potatisen räcker, jag lovar", "Mikaela, du behöver inte göra så mycket, det räcker" och "Mikaela, jag skrubbar inte mer potatis nu. Det räcker!" och såvidare. Och det räckte. Gott och väl.

Tack för att ni kom och ville dela en superhärlig midsommarafton hos oss! Nästa år blir det revansch i finalen! (Och kanske lite bättre med plats...) Puss på er allihop!

                    
                   
                   
                    



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0