Lite fattigare, lite gladare

Jag älskar konsumtionssamhället! (läs: Ullared)

Jag fick min badrumsmatta. De hade inga superroliga, men en vanlig svart liten matta fick flytta med hem till Lasarettsboulevarden. Innan har vi haft två små runda från Ikea, men efter att någon slängde sin glasflaska extraultramegatäckande foundation över den ena har den inte återhämtat sig ens efter tvätt. Och fläckiga mattor är inte så fränt.
Jag fick mina handdukar. Jag älskar handdukar. Marinblå blev det this time. Härligt mörka, somriga, fräscha. Jo. Jag älskar handdukar.
Jag fick t.o.m mina köksgrejer. Härliga temuggar, en söt bullkorg och några kaffekoppar i hårdplast inför sommarens alla picknickar.

Och så hittade jag lite mer.

Några baslinnen, lite shorts, nån sommarklänning, ett överarmsband till telefonen, några ljus och - inte att förglömma! - en alldeles egen glassmaskin för typ inga pengar alls. Nästan. Jag planerar att utnämna den till min bästa vän under den sommar som komma skall. Så nu letar jag smarriga glassrecept! Har ni nåt bra?



Kommentarer
Postat av: Torkelvilma

Very cool site. I like the floating effect. Good programming on the Guestbook too.

2011-10-11 @ 10:19:56
URL: http://torkelvilma.bloghandler.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0