Att lära av sina misstag.

Fuck. Jag har gjort det igen.

Kommer ni ihåg när jag dagen innan Den Stora Psykologitentan skulle diskutera instuderingsfrågor med en classmate och det så sakteliga kom fram att fröken Nilsson hade råpluggat in fel bok?
Just så.
Tentan i sociologi ska vara inne vid midnatt ikväll, och efter att ha haft rätt stora problem med att tyda frågorna utifrån kurslitteraturen (och ett febrilt sökande på Google, det ska erkännas) och med mycket möda trots allt lyckats tråckla ihop åtminstone godtagbara svar att utveckla till de tre första delproven fastnade jag totalt på den fjärde. "Utgå ifrån Miljö och hållbar utveckling"  stod det på instruktionerna. Jag bläddrade igenom - inte en, inte två, utan sju gånger - men hittade inte ett dyft. Sociologen de ville att jag skulle referera till förekommer enbart i en ensam liten fotnot i hela boken. Galen blev Mikaela, och lång tid gick åt till att muttra om varför man hänvisar till boken när inte boken behagar innehålla svaret.
Tja. Varför man gör det? För att det inte står "Utgå ifrån Miljö och hållbar utveckling", utan "Utgå ifrån Risker i det moderna samhället" såklart.
Jag har inte Risker i det moderna samhället. Den är utlånad och reserverad och finns bara som kursref. Faktum är att Risker i det moderna samhället är den enda bok jag inte har.

Så om det är någon som vill berätta lite om Becks teori om de tre divisionerna av risksamhällets framtidsutveckling genom uttömmande arbetskraft, så hojta gärna till.
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0