Sagan om Jackson och Viggo

Ligger och vakar över mina snusande tre framför den avslutande Sagan om ringen-filmen. För er som inte visste det är jag ett hopplöst Fellowship-fan av rang (och hade inte bangat en Aragorn mellan lakanen...) och har sett filmerna helt omöjligt många gånger. Första filmen har jag sett 35-40 gånger efter den där svindlande första, i mammas och Michaels sovrum på Daniels VHS-video.
De två tornen och Konungens återkomst har jag sett säkert 20 gånger var, varav 7 gånger var på bio. Poor times... På den tiden kostade Sagan-biljetterna 100 spänn, vilket var mycket i jämförelse med dåtidens normalpris på 75-80 för en "vanlig" biobiljett.

Hur som haver så kan jag nästintill varenda replik utantill, jag viskar världsvant med i linesen när Frodo tar sig in i Bri och får fortfarande kväva en flämtning när Aragorn trillar ner från klippan efter vargattacken. Ryser fortfarande förväntansfullt när han puffar pipa inne på Stegrande Ponnyn och allt Peter Jackson filmar är ögonen som lyses upp av glöden. Grauw.

Sicken nörd jag är.



knark i ögonen. always there.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0