1. Vem är jag?

Hittade en av tusen blogglistor ute i cyberspace, lite roligare än de vanligaste och inte hundrafemtioelva punkter att följa. Och eftersom solen skiner och jag hellre vill leva ute på balkongen än blogga, så får ni hålla till godo.

1. Vem är jag?

Jag är Mikaela som föddes i Bromölla och växte upp i Åhus. Från bönder till jetset. Vad blev kvar?
22 år men känner mig som hundra, levt tre liv omlott och åren känns i varje steg jag tar osv. Jag bor med sambo M och bilen Cajan i en liiiten tvåa med alldeles för stora möbler (och dammråttor), med böcker och vetemjöl ståendes lite överallt och där det vita klinkersgolvet i badrummet aldrig mer tycks bli vitt igen.
Jag älskar mat, regn och saxar. Jag tröttnar aldrig på pannacotta och jag bakar mycket. Jag hatar disktrasor, fötter och skvallertidningar. Och pengar som bara försvinner.
Jag älskade film en gång i tiden. Det gör jag fortfarande. Jag fikar ofta. Det är viktigt. Och kaffe. Och rödvin.
Jag har levt livet snabbt och exploderat men det blev trist efter ett tag. Så nu lever jag det långsamt och njutbart. Långsammare.
Socionomstudent och snart dipl. livscoach. Många bollar. Älskar festligheter och vardagen och vardagslyxen på en tisdag. Livet är en fest!
Jag älskar min familj - no kidding, men den är stor! (och ibland lite svårälskad) - som lever utspridd över Sverige. Jag älskar kalas och släktträffar och jag bölar till allt ifrån Vänner till vänners bröllop. Och som jag älskar bröllop, då.
Jag älskar mitt Kristianstad och försöker njuta varje dag. Säga nåt snällt varje dag.
Saker ska inte vara så komplicerade.
Framtiden är här och nu och jag tror på bananskal så jag försöker mest hänga med. Jag tror på optimism och realism, skratt framför rynkad panna.
Med min examen kommer möjligheter - vi får se vart jag hamnar.
Inte i Åhus iallafall.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0