Gräsänkeri

Idag har jag lämnat min prins på tåget som ska ta honom med familj till Alperna för en veckas gotteri i skidbackarna.

Och nästan genast slås jag av hur tomt det är att komma hem till en lägenhet som bara jag ska rumstera i under en hel vecka. Det är tomt i tandborstsglaset och det är tomt i sängen och det går ingen hockey på tv:n.

Meen. Så tänker jag att jag inte har nån tid att sörja min plutt. Jag ska ju läsa Elle Mat & Vin. Äta massa fisk och soppor som M inte tycker om. Läsa kriminologiboken jag ryckte med mig när jag lånade handelsrättsboken till M:s syster. Städa och betala räkningar. Påbörja Morgan Allings Kriget är slut. Titta på film.

Och när natten kommer ska jag slåss med ensamtrollen, ligga tvärs över dubbelsängen under två gostäcken och begrava näsan i herrns kudde.

Snart är det ju lördag igen.

 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Du klarar det!!! snart kommer han hem då ju :D

2011-04-07 @ 22:19:02
URL: http://evelinandrea.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0