Hejdå, Bernfalk!

Lasse Bernfalk avgick tidigare idag som chefredaktör på Kristianstadsbladet. Med omedelbar verkan.

Officiellt är anledningen en omorganisation inom tidningsvärlden. Jag kan bara spekulera i den inofficiella. (Och tro mig, det gör jag.)

... Och eftersom det finns nånting i Sverige som kallas "förtal" så stoppar jag här. Utan att nämna några eventuella namn herr Bernfalk gärna får ta med sig när han går, som skulle gjort Kristianstad hemskt mycket vackrare. Men tryckfrihet, det finns också. Och jag råkar tycka att det här är den bästa nyheten på mycket mycket länge. Att Lasse dessutom ska upp i rätten gällande ett fall där han utan anledning (nämen?) släppt namn på en byggare, i lagens mening misstänkt för brott.

Idag är en bra dag. Idag skålar jag för Kristianstad. Hurra!
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0