Sommar, sommar, sommar

Den duschen, my friends, den skojar vi inte om. Den var LÖJLIGT efterlängtad efter en härlig slappardag på stranden i Åhus med vackra Angelica. Johnny och Linda kom också förbi och höll oss sällskap. Och de mässande, bedjande missionärerna som bokat platsen bredvid oss förstås. Alltså bokat. På stranden. Reserverat, liksom.

Jag har badat som en toka, sååå skönt att bara vara! Tokälskar riktiga stranddagar som denna, att bara ligga och njuta av sol, svalka sig i kallt vatten när det blir för varmt, slumra till då och då av havets sövande kluckande... Känslan av att ingenting är jobbigt, trösterika insikten av alltings enkelhet... Svårslaget!

Väl hemma köpte jag med mig en påse plantjord, städade lägenheten och fick slutsligen en gång för alla ordning på vår balkong. Vilken för övrigt jag och ovan nämnda fröken A ska bo på (läs: beundra) om någon timme, med varsin stooor tallrik hemgjord gazpacho i ena handen. I andra? Rödtjut naturligtvis, i väntan på en minnesvärd kväll!


Jag och Anna i Hörvik för nån vecka sedan.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0