Mission Almost Impossible

Det är Operation: Få Ordning I Hemmet som gäller här hemma för närvarande. Idag har jag heltömt och torkat av den sedan länge påbörjat tömda garderoben i sovrummet, fått ihop ytterligare en papperskasse till klädesinsamlingen och rensat upp i det fullständiga kaos som rått därinne de senaste månaderna. Nu ligger de flesta kläder på plats igen - prydligt inlagda, den här gången. Vidare ska de andra garderoberna genomgå likartad behandling; ytterkläder, städskåp, köksskåp - rubbet!

Jag brukar försöka storstäda ungefär en gång i veckan. Städa, dammtorka och tvätta kläder, typ.
Tar man en titt in i vårt hem för tillfället syns det dock inga spår efter städning det senaste decenniet.
Så nu röjer vi. Operation: Få Ordning I Hemmet.

Jag skyller på Kristianstadsdagarna. Trots att vi naturligtvis städat sen dess, hann vi nog aldrig hämta oss ordentligt från den veckan; Långa jobbdagar och långa festnätter, jag och M som jobbar om varandra om dagarna och uttröttade dimper i säng om kvällarna. Tidens gilla gång bidrar till att ni FORTFARANDE hittar krocketspel i hallen, chipssmulor på de mest suspekta skrymslen och provade (och ratade) kläder ÖVERALLT hemma hos oss. Katastrof i garderoberna. Tomt i kylen. Och - äntligen - även i frysen. Sand i soffan. Sprit- och vinflaskor lite varstans i lägenheten. Och så vidare. Ni fattar.

En Operation: Få Ordning I Hemmet är således smärtsamt nödvändig. Välkommen. Och alldeles alldeles... oundviklig. Nu råder ingen bot med dammsugare och skurhink liksom - här är det klorin och sanitära åtgärder som gäller. Och fönstren ska tvättas. Och sådär.


(Ja, jag fattar att jag överdriver. Men ingalunda mindre ska det bli otroligt skönt när jag hunnit ikapp mig själv!)
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0