torftigt försök till bättring:

  

1. Hur gammal är du om fem år? 26.
2. Vem var den sista du träffade? M. Komplimang för maten fick jag minsann också!
3. Hur lång är du? 1.72. Fortsätter jag envist att hävda.
4. Vilken var den senaste film du sett? Började på 'Orphan' igår, men stängde av efter halva. Annars 'Law Abiden Citizen' i förrgår kväll - grymt bra!
5. Vem ringde du senast? M för att höra hur det gick att köra hem.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Halv fem, cirkus!" till Michaela.
7. Vad är dagens planer? Då dagen i princip är slut: diska undan efter middagen, pilla med några julklappar...
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, då kan man svara när man får tid.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda sedan snart 20 år.
10. När såg du senast din mamma? På hennes dödsdag, 13 november förra året.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå. Ibland blåare än annars. Ibland grå. Ibland kolsvart.
12. När vaknade du idag? Har varit vaken större delen av natten, halv sju gick jag upp och lade mig i soffan.
13. Har du någon gång hittat en katt? Inte vad jag minns.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma!
15. Vilken plats föredrar du minst? I ett flygplan. Är hiskeligt flygrädd.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Om tio år tycker jag det är roligt att gå till jobbet. Jag har lärt mig massor på vägen och jag lär vara världens hönsigaste mamma.
17. Vad skrämde dig som barn? Mörker. Kunde inte sova om inte dörren stod på vid gavel och taklampan var tänd.
18. Vem fick dig att skratta senast? M.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Japp!
20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar liten bebis.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Vi har 5 tillsammans, men 4 av dem tar jag...
23. Hur många landskap har du bott i? Bara i Skåne.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Oh yes.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Ett par snygga klacks eller raggisar. Jag älskar snygga klacks och raggisar.
26. Är du social? Ja, ibland lite för social. Ju främmande människor, ju tuffare Mikaela.
27. Vilken är din favoritglass? B&J, of course. Eller mjukglass.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Spendera allt, förmodligen.
29. Tycker du om kinamat? Mja. Hellre thai.
30. Tycker du om kaffe? Ohja!

31. Vad dricker du till frukost? Färskpressad juice och te eller kaffe.
32. Sover du på någon särskild sida? På vänster sida sett från fotändan.
33. Kan du spela poker? Nix.
34. Tycker du om att mysa? Vem gör inte det?
35. Är du en beroendemänniska? Inte för tillfället, konstigt nog.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej...?
37. Vill du ha barn? Yes. Jag har omvärderat en del på senare tid.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, en del franska och lite spanska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, både som medpassagerare och som patient.
40. Föredrar du havet eller en pool? En pool direkt på stranden...

41. Vad spenderar du helst pengar på? Vardagslyx och shopping.
42. Äger du dyra smycken? Inte ett enda.
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Middag - en pastarätt med gorgonzola.
44. Vem är den roligaste människan du känner? M. Han lurar mig att skratta varje dag.
45. Välj ett ärr på din kropp? Ärr och ärr, jag har en stor pigmentfläck över sidan av magen som är ljusare än resten av huden. Av allt jag hatat hos mig själv, har jag aldrig störts av den.
46. Vad har du för ringsignal? 'Old phone'
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Självklart.
48. Flirtar du mycket? Väldigt sällan.
49. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma.

50. Kan du byta olja på bilen? Nej, men jag kan kolla den!
51. Har du fått fortkörningsböter? Konstigt nog inte.
52. Vilken var den senaste bok du läste? Förutom kurslitteratur och lagboken? Micke Nyqvists 'När barnet sover' och Lehanes 'Patient 67' i Tunisien.
53. Läser du dagstidningen? Nix, inte ens på nätet.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Sade upp prenumerationen förra veckan - hinner aldrig läsa de förbannade tidningarna.
55. Dansar du i bilen? Om jag gör!
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar bara på Bandit numera.
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Handlingslista.
58. När var du i kyrkan senast? Lucia. Korset höll.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0