Ödet vs. Mikaela: 2-0

68 kr. Så mycket fattigare blev jag efter dagens IKEA-besök.
... Nä, just det. Det kan man ju inte vara nöjd med. Så jag brummade vidare på egen hand bort mot Härlöv för att kolla in löpardojs och gardiner. Det gick sådär, visade det sig, eftersom samtliga affärer (utom ÖB, som fick agera stand-by) hade stängt sedan 10 minuter. Just det, det var Kristianstad vi bodde i...

Men ändå. 68 spänn blir man inte fattig på. Jag fortsatte min envetna kamp med lite nätshopping. Tänkte jag. Hann plocka på mig både lite reagrejer och ett par stövlar, och just när jag hittade ett par billiga löparskor som riktigt skrek att de ville bo hemma hos mig - så hänger sig sidan och mina 6 artiklar i kundkorgen raderas.

Jävlar. Inte nog med att ödet vill att jag bantar liksom, det vill se mig ekonomisk också.

Menmen, jag är inte den som är den. Jag är den andre. Den där andre som inte ger sig, utan sticker iväg till Nova Lund imorgon, first thing to do - där ska man väl kunna göra av med lite småslantar?

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0